Budorrennet 6 januar 2018. ENDRING AV LØYPA. Oppdatert 5.1.18 kl 21.00

Postet av Nordbygda/Løten Ski den 22. Des 2017

På grunn av værforholdene, sterk vind og mye drivsnø på fjellet, er det besluttet at Budorrennet gjennomføres med 4 runder a 10 kilometer. Halv distanse går 2 runder. Når været ikke er på vår side må vi gjøre det beste ut av det for alle våre deltakere

Her er det nye løypekartet.

Velkommen til årets Budorrenn. Etter gode snøfall i romjula nærmer snømengden seg 1 m. Det er fellesstart kl 11.00. Det er bomveg opp til stadion. Kun betalingskort. Vi oppfordrer dere til samkjøring. Vi regner med at alle får parkeringsplass ved stadion. men om disse blir fulle blir dere dirigert til Budor, 3 km nord for stadion.

Sekretariatet er åpent fra 08.30 Vel møtt til skirenn.

Pr 5.1 kl 16.00 er det påmeldt 594 deltakere og det er ny rekord. Det er veldig bra forhold i løypetrassen til Budorrennet 2018. Det er veldig bra med snø, og løypa kjøres hele tiden så her blir det helt topp.

Her er startlistene pr 4.1.18  De som er påmeldt eter dette finne bare hos EQ timing så lenge.

Her ligger løypekartet med løypeprofil (samme løype som 2017) . Løypa er 42 km. Her ligger kart over start og målgang

Nå er kartet til halv lengde lagt ut her. Start 11.15

Påmelding: Trykk her

Litt praktisk info:

Startnummer hentes individuelt på skistadion på løpsdagen fra kl 0900.

Start og mål er på Budor skistadion, ca 15 km nord for Løiten Brænderi og 3 km før Budor Gjestegård. Parkering er gratis rett ved men det er bomveg opp til stadion. Kortautomat, kr 60,-. Det er dusj i klubbhuset (begrenset kapasitet) og muligheter for å legge fra seg klær der mens løpet pågår.

Det er fellesstart med egenseeding. Start kl 11.00. Vi setter opp 4 - 5 sluttider så velger du selv hvor du ønsker å starte.

I år har vi også gleden av å tilbyhalv løype 21 km (kart kommer).

Budorrennet er sesongens første seedingsrenn så her har du muligheten til å sikre deg en god seeding tidlig i sesongen. Se mer om alle seedingsrenn her.

I 2018 er vi også seedingsrenn til vasaloppet.

Budor Skistadion 22.12.17

Rennet går over store deler av Hedmarksvidda i snilt terreng og er på 42 km. Løypa blir lik den som var i 2017. Nordbygda/Løten Ski er en erfaren arrangør som også i 2018 vil sette alt inn på at alle skal få en god opplevelse i våre meget godt preparerte løyper. Det er fellesstart med egenseeding.

Startkontingenten er Kr. 400,- ved påmelding i løpet av 2017 så her er det ingen grunn til å vente. Ved påmelding 1-3 januar er startkontingenten 500,-. Påmelding etter dette håndteres som etteranmelding og belastes kr 600,-. Eventuell lisens og administrasjonsgebyr kommer i tillegg.

Parti fra Budorrennets trase 2018 pr. 22.12.17